The ring!


Heej!
Igår beställde vi äntligen våra förlovningsringar... 👏😁
Mim fästman har aldrig -och förstår fortfarande inte, varför tjejen ska ha 2 ringar.. 
Enligt gammal sed, som går tillbaka flera tusen år i kulturen vid medelhavet, så fick kvinnan en ring av mannen när en överrenskommelse om äktenskap hade slutits. Som en garanti för kvinnan om att hon tillhörde en specifik man och att han kunde försörja henne. I flera hundra år var trolovningsringen den enda ring som utbyttes och det var först under 1800-talet som släta ringar blev vanligare och då också 2 ringar...
(Fakta från vigselguiden.se/vigsel/smycken)

Typ så.. 
Men i min värld så är det förutom tradition fint och jag förtjänar 2 ringar...! ;)
Ringen på bilden är inte min, men min modell...!! Jag får min ring inom 2 veckor.. Men de e så här den blir!! :D





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ceciliaswedding.blogg.se

Jag älskar bröllop! Drömmer om bröllop, vill planera bröllop.. Bridezilla skulle vissa säga, jag säger bara att jag helt enkelt brinner för bröllop.. Sommarn 2015 skrider jag själv till altaret.. Här kommer tips och trixs och min hysteri!

RSS 2.0