Klännigen 2.0

God morgon! 
Idag vill jag "snabbt" berätta om min klänning..

En lördag i början på januari tog jag med mina 2 systrar och en av tärnorna ut till Ropstens Bridal Outlet..
De 3 hade kollat en del "Say. Yes to the dress" innan och var inte bara peppade till tusen, de passade även på att prova några klänningar i farten å peppen... Haha.. 
Jag tror jag provade  12 klänningar där inne och kände att "nä, nu designar jag en själv.."
Butiksbidrädet och klänningsexperten drog till slut fram en klänning som min syrra drog i de första hon gjorde när hon kom in.. En klänning som såg riktigt ful ut på galgen och som hade korsettrygg (jag hatar korsettrygg) och jag då dissade direkt...
Experten drog iallfall fram den och vid de här lagret började jag känna mig hopplös, och samtidigt började jag känna att experten vet vad hon snackar om och hon vet framför allt vad jag passar i..
Så jag drog på mig den!

De va inte så att jag började gråta och skrika OMG iiiiiiihhhhhh det är den häääär!!!!!! 
Utan jag kände ok.. Den här vill jag inte ta av mig,, den här är nått..!
Men korsettryggen.. De va haken..
Så jag undrade om den gick att sy bort?
De trodde hon..
Så jag la beställningen, jag kunde ångra mig tills de börjar sy i den..
Och sen när jag åkte tillbaka nästa gång för att nåla och prova igen så kände jag ja.. Det är den här! :)
Ryggen syns nu helt om.. Korsettryggen försvinner och formen på ryggen blir djupare!
Det känns så bra nu när den är nålad å betald!
Under tiden de nålade ryggen så blev både biträderna ganska eld och lågor över den nya designen.. Vilket såklart kändes extra kul.. :) 

Jag kan verkligen rekomendera Outleten, de är jättetrevliga, har mycke alternativ och serviceminded!! Jämfört med andra fullpris butiker som snörper på munnen så fort man kommer innanför dörren...
Hos outleten tog de dessutom bara en månad att få hem den jämfört med 4-6 månader som i de andra butikerna! 
:)




Säg inte ja till en klänning om den inte känns helt rätt! Allt går att fixa om man vill! ❤️

Så.. Nu ska jag bara tona bort några cm på överkroppen å lyfta rumpan motsvarande cm... ;) 

Next up, The bridesmades dresses!! 
Stay tuned!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ceciliaswedding.blogg.se

Jag älskar bröllop! Drömmer om bröllop, vill planera bröllop.. Bridezilla skulle vissa säga, jag säger bara att jag helt enkelt brinner för bröllop.. Sommarn 2015 skrider jag själv till altaret.. Här kommer tips och trixs och min hysteri!

RSS 2.0