Inbjudningskort

Hej kära läsare!

Nu börjar det närma sig rätt snabbt! :D

Min klänning å smycken är inköpt, ringen är hittat, folk är tillfrågade och platsen är kvar. Men allt det tar jag i ett annat inlägg..! 
Idag vill jag visa våra inbjudningskort..!

Jag har som med så mycke annat en klar bild i huvudet om vad jag vill ha och inte ha.. 
Så jag köpte papper, färg, pennor, glitter å lim. 
Jag hade en idé om att de vore otroligt fint om min fästman skrev alla kort för hand.. Alla 40...!
Så vi började exprimentera med färger och papper.. Och A börjde prov-skriva..
Inget blev bra.. Jag fick skrota vattenfärgsidén och glitter.. 
Vi insåg också att pappret inte var bra. Det var för gult.. 
Och det kändes väldigt jobbigt för A att skriva alla (dubbelsidigt såklart) själv för hand...
Vi kanske skulle kunna kopiera upp ändå om vi bara fick ett bra orginal..









Kväll nr 2 provade vi nytt papper och nytt upplägg och design.
BAM! Där var det, vårt inbjudningskort! :D
A satt och begrundade sitt mästerverk.. Och jag såg det på honom innan han sa det.. Jag visste exakt vad han skulle säga ..."Det är ju fint att få ett handskrivet inbjudningskort"....

Så kom vi på att vi har en kompis som kan allt med programering.. Så ett snabbt sms senare hade vi beställt en hemsida och kunde sen skippa hela baksidan och några rader text på framsidan! 
Alla gäster kommer få ett handskrivet kort och får sedan helt enklelt ta sig till hemsidan för att OSA och se all info!

Perfekt! :D 
Jag kan såklart (och tyvärr) inte lägga upp någon bild på den färdiga produkten... Eller ge er länken till hemsidan...
Men jag kan ge er ett smakprov en annan dag.. :) 





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ceciliaswedding.blogg.se

Jag älskar bröllop! Drömmer om bröllop, vill planera bröllop.. Bridezilla skulle vissa säga, jag säger bara att jag helt enkelt brinner för bröllop.. Sommarn 2015 skrider jag själv till altaret.. Här kommer tips och trixs och min hysteri!

RSS 2.0