Dagen innan

God morgon!

Dagen innan vårt bröllop var vi väldigt stressade, både jag å A. 
Vi åkte runt från tidig morgon och hämtade grejjer som skulle med ut. Vi fick åka ut till Rosenhill 2 vändor ändå eftersom vi hade halva brudföljet med som hjälp, och även för att vi skulle köra genrep. 
Jag visste att A var sjukt stressad över maten vi skulle göra, men ända gången jag verkligen märkte det var på kvällen innan när vi skulle plasta in rostbiffen och vi inser att plasten är kvar på Rosenhill och A får ett utbrott. Han stod å skrek svordommar typ som att nu var allt förgäves!! "Köttet kommer bli förstört!!!!" 
Så där fick jag lägga mina nerver på hyllan och keep it togheter.. 
Jag tog fram 2 fryspåsar, rev sönder dem och tejpade som att de inte fanns en morgondag..! ;) 
Jag fick ett eller två små utbrott ute på Rosenhill när vi höll på att ställa i ordning och ingen verkade kunna läsa mina tankar så jag fick springa som en galen höna mellan alla personer och svara på frågor och ge order.. 
Men jag hade heller inte ätit vettigt på hela dagen så tålamodet var inte på topp.. ;) 

Men utöver de utbrotten höll vi oss båda väldigt coola under hela grejjen.. :) 

Tillbaka till pysslet, -En timme senare än planerat kom vi iallafall ut på plats och kunde börja ställa ordning allt.
Tyvärr kände vi oss inte riktigt nöjda med bemötandet av dem där ute.. De e jättetrevliga allihopa!! - men igen hade riktigt koll på nått och ingen frågade heller om vi behövde hjälp.. :(
Ägaren (Lars) är världens snällaste och trevligaste, han var väldigt hjälpsam men han kändes inte så engagerad som en stressad brud kan vilja att alla är..

Hur som helst så gick allt till slut att lösa och vi åkte därifrån 5 timmar senare..

Bordsdekorationerna blev hur fina som helst och jag är jättenöjd med hur allt blev.
Sen var det en del grejjer som inte klaffade på själva bröllopsdagen, men de kan vi ta i ett annat inlägg.. :) 

Dagens lärdom var iaf att om du har folk som ska hjälpa till, ge dem tydliga instruktioner! Anta aldrig att andra förstår hur du tänker, Och -allt tar Alltid längre tid än vad man planerar! :)










Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ceciliaswedding.blogg.se

Jag älskar bröllop! Drömmer om bröllop, vill planera bröllop.. Bridezilla skulle vissa säga, jag säger bara att jag helt enkelt brinner för bröllop.. Sommarn 2015 skrider jag själv till altaret.. Här kommer tips och trixs och min hysteri!

RSS 2.0